Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLutz, Frank W.; Garnon, Frederick W., Jr.
TitelCitizen Participation Preference in Educational Decisions.
Quelle(1978), (21 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterBoards of Education; Citizen Participation; Community Attitudes; Decentralization; Decision Making; Demography; Elementary Secondary Education; Governance; Public Schools; Questionnaires; School Organization; Tables (Data); Pennsylvania
AbstractRecently there has been a resurgence in demand for citizen participation in public school decision-making. To directly assess the degree of this phenomenon, 30 public school districts were selected from Pennsylvania (excluding Philadelphia and Pittsburgh), based on a random sample, for a citizen attitude measurement questionnaire that yielded 320 viable responses. These data establish desire for greater public participation in school decisions and support for the recommendations of the National Committee for Citizens in Education (NCCE). They further establish a relationship between (1) the citizens' desire for participation, (2) their preference for decentralized decision-making structures, and (3) their preference for delegate, as opposed to trustee, representation style of school board members. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: