Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAdams, Marilyn Jager
InstitutionIllinois Univ., Urbana. Center for the Study of Reading.; Bolt, Beranek and Newman, Inc., Cambridge, MA.
TitelFailures to Comprehend and Levels of Processing in Reading. Technical Report No. 37.
Quelle(1977), (51 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBeginning Reading; Elementary Education; Literature Reviews; Reading Comprehension; Reading Difficulty; Reading Instruction; Reading Processes; Reading Research; Reading Skills; Semantics; Syntax; Word Recognition
AbstractSkilled reading depends upon a multiplicity of perceptual, linguistic, and cognitive processes; inadequate development of one or more of these processes may in turn lead to reading difficulty. This report considers some of the processes that may be especially problematic for the young reader. After an overview in which skilled reading is described as the product of both analytic and synthetic, or bottom-up and top-down, activities, potential sources of difficulty are discussed under three general headings: word recognition, syntactic processing, and semantic processing. (AA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: