Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSiddiqui, Dilnawaz
TitelEffect of the Occurrence of Homophones in Teaching Material on Learning New Vocabulary.
Quelle(1977), (19 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterGrade 7; Instructional Materials; Junior High Schools; Learning Processes; Memory; Reading Research; Teaching Methods; Vocabulary Development; Vocabulary Skills
AbstractThis study examined the effect of the occurrence of homophones in instructional materials on the learning of new vocabulary. Forty-two junior high school seventh graders were randomly assigned to two groups of 21 each. Group one was exposed to a set of six slides that showed sentences using homophonic pairs of words (juxtaposed sentences) and then to another set of six using nonhomophonic pairs of words (substituted sentences). For group two, the order of showing the two sets of slides was reversed. Then all the subjects were given an identical 12-item, multiple-choice test. There was a statistically significant difference between mean scores on juxtaposed and substituted sentence pairs, favoring the substituted sentences. Results indicated an adverse effect from the occurrence of homophones in teaching materials. (Author/AA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: