Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPoggio, John P.; Funk, Patricia E.
TitelThe Effects of Response Mode and Format on Responses to Affective Measures.
Quelle(1977), (22 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdults; Affective Behavior; Affective Measures; Analysis of Variance; Answer Sheets; College Students; Higher Education; Individual Differences; Response Style (Tests); Responses; Sex Differences; Test Reliability; Test Results
AbstractEffects of response mode, response format, perceived response style, sex, and anonymity on raw scale scores and extreme response tendencies for two distinct measures of affective behavior were investigated. The two measures were a self-acceptance scale developed by J.R. Phillips and the Machiavellianism IV scale. Where (response mode) and how (response format) the respondents were to report their responses were manipulated in seven different response forms. Two hundred twelve college age and adult subjects participated in the investigation. Findings indicated statistically significant effects for response mode, format and style. Results suggest that the effects of response form are a function of both subject and instrument characteristics. (Author/MV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: