Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFidler, Paul; Ponder, Eunice
InstitutionSouth Carolina Univ., Columbia.
TitelA Comparative Study of USC (University of South Carolina) Student Survival Rates by Race, 1973-76. Research Notes 33-77.
Quelle(1977), (7 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Persistence; Black Students; College Freshmen; College Students; Comparative Analysis; Dropouts; Enrollment; Enrollment Rate; Higher Education; Institutional Research; Research Projects; School Holding Power; School Surveys; State Universities; White Students
AbstractA study made at the University of South Carolina compared the survival (persistence) rates of full-time black and white students who entered the university as freshmen during the fall semesters of 1973, 1974, and 1975. Survival is defined as the percentage of students in an entering class who return for a second or subsequent years' enrollment at the university. The results showed that black students in this group returned for their second year at a significantly higher rate than did white students. The margin of difference between black and white survival rates actually increased the longer the students were enrolled. (Author/MSE)
AnmerkungenAcademic Planning Office, University of South Carolina, Columbia, South Carolina 29208
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: