Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKlein, Marvin L.
InstitutionNational Council of Teachers of English, Urbana, IL.; ERIC Clearinghouse on Reading and Communication Skills, Urbana, IL.
TitelTalk in the Language Arts Classroom.
Quelle(1977), (71 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Child Language; Class Activities; Elementary Education; Language Acquisition; Language Arts; Models; Speech; Speech Communication; Teacher Role; Teaching Methods
AbstractTalk, the use of language to accomplish purposes of varying degrees of significance in the child's language development, is a learning activity, guided by a teacher and practiced by the child. The purpose of this book is to show how important this skill, talk, is to the child and to present ways in which teachers can stimulate children's talking skills in the classroom. Topics of chapters are the nature of talk, things people do with talk, things which impinge upon talk, a talk model for the language arts classroom, designing a talk environment, and roles for the language arts teacher to consider. A bibliography concludes the book. (JM)
AnmerkungenNational Council of Teachers of English, 1111 Kenyon Road, Urbana, Illinois 61801 (Stock No. 50047, $2.95 non-member, $2.75 member)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: