Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPowell, J. C.
TitelEvidence for a Phase and Stage Developmental Sequence Derived from Response Patterns on Multiple Choice Tests.
Quelle(1976), (69 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBehavior Change; Career Development; Developmental Stages; Divergent Thinking; Multiple Choice Tests; Response Style (Tests); Statistical Analysis; Test Theory; Testing Problems
AbstractThe results of five studies into the characteristics of wrong answers as a class of divergent behavior are presented. The evidence from these studies, when taken in combination, suggests that the tendency of researchers to ignore wrong answers has been a fundamental procedural error of broad scope and serious consequences. Instead of the straight line development commonly found when right answers are considered alone, evidence for a phase and stage sequence was found. These results contradict the use of linear models to describe development. Implications to education, to research procedures, to test theory and analysis, and to learning theory are drawn. (Author)
AnmerkungenJ.C. Powell, Faculty of Education, University of Windsor, 600 Third Concession Road, Windsor, Ontario, Canada, N9B-3P4 ($2.00)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: