Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAlvir, Howard P.
TitelSample Tools and Conceptualizations With Which to Develop an Evaluation Design for Vocational Occupational Technical Education (VOTE) Programs for the Deaf.
Quelle(1976), (62 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Ability; Daily Living Skills; Data Collection; Deafness; Evaluation Methods; Job Skills; Measurement Techniques; Program Evaluation; Questionnaires; Special Education; Student Characteristics; Student Needs; Technical Education; Vocational Education
AbstractSample materials for evaluating programs for occupational education of the deaf are gathered here. They include specific products of the evaluation design, sample procedures and forms with which to obtain these products, and sample evaluation instrument questions. These materials center around four guidelines for evaluation of programs: (1) gather data impartially and objectively; (2) present the results of data gathering in terms of consistent patterns verified from a variety of sampling populations; (3) stress the full implications of each conclusion; and (4) treat the deaf programs as any other programs in order to insure generalizable results. (BW)
AnmerkungenH. P. Alvir, 27 Norwood Street, Albany, New York 12203 (on loan)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: