Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHeldman, D. R.
TitelAcademic Program Review--Concerns and Justification.
Quelle(1975), (21 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAdministrators; Educational Administration; Educational Assessment; Educational Finance; Evaluation Methods; Faculty; Higher Education; Objectives; Program Evaluation; Resource Allocation; Students
AbstractAcademic program review should not be considered a new phenomenon in higher education; reviews of various types have been conducted on a continuing basis. The renewed importance of an organized effort has been stimulated by the inability of funding sources to maintain levels of support required to insure quality in all on-going programs. Current approaches to academic program review exhibit a broad range of activities. Concerns about academic program review exist with administration, faculty, and students. In general, the seriousness of these concerns depends on the level of understanding about the concepts and objectives of the program review. The primary justification for academic program review is the maintenance of excellence in university programs. This goal can be achieved by assuring that the appropriate programs receive sufficient levels of support. (Author/KE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: