Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTredwell, Lloyd; Zodikoff, David
TitelA Study of the Effects of Jerome Bruner's Man: A Course of Study on Social Studies Achievement in Fifth Grade.
Quelle(1975), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAnthropology; Curriculum Evaluation; Educational Research; Elementary Education; Grade 5; Inquiry; Instructional Innovation; Instructional Materials; Interdisciplinary Approach; Projects; Social Studies
AbstractThe main purpose of this study is to determine achievement changes that occur in fifth grade students using the social studies curriculum program, "Man: A Course of Study (MACOS)". The experimental group consists of 103 students using the MACOS materials, and the control group of 103 students using a traditional social studies course. Controlled variables include a child's sex and I.Q. The null hypothesis is that there will be no significant difference in standard achievement test scores based on either the child's sex or I.Q., or whether they studied the standard curriculum or Bruner's MACOS course for the year. No significant difference between the test performance of the two groups is observed, demonstrating to teachers and administrators -- who frequently are reluctant to try newer social studies programs because they fear the students' achievement test scores will decline -- that students do not suffer by using innovative, inquiry-oriented curriculum. Instead, teachers should be encouraged to use the new materials based on the findings. Some of the criticism aimed at the MACOS project are also answered in the document. (Author/JR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: