Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAnderson, Barry D.
InstitutionWashington Univ., St. Louis, MO.
TitelSchool Bureaucratization and Student Achievement: Towards Modeling Administrative Behavior in Teachers. Final Report.
Quelle(1975), (35 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; Achievement Gains; Affective Behavior; Analysis of Covariance; Elementary Education; Longitudinal Studies; Mathematics Education; Models; Multiple Regression Analysis; Organization; Predictive Measurement; Predictor Variables; Statistical Analysis; Student Attitudes; Student Behavior; Student Characteristics; Student Teacher Relationship; Teacher Behavior; Teacher Influence
AbstractThis paper reports a model of the impact of teacher behavior on student achievement. Estimates of the model's efficiency are obtained and its utility tested on a second set of data. Methodological and theoretical frameworks are from sociologists interested in contextual affects phenomena. Data were collected from 374 students during 1971-73. Using standard regression procedures, a model was constructed of the relationship between teacher behavior and student outcomes for 1971-72. The model was verified on 1972-73 data. The findings are ambiguous. The first year model is satisfactory as a post hoc predictor. It is less satisfactory applied to the second year data. The methodology, however, is an advance for the study of the consequences of administrative behavior on the part of teachers. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: