Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTurner, Richard L.
InstitutionIndiana Univ., Bloomington. School of Education.
TitelAn Overview of Research in Teacher Education. Teacher Education Forum Series. Vol. 2, No. 4.
Quelle(1973), (41 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterCase Studies; Research; Research Needs; Success; Teacher Education; Teacher Placement; Teacher Selection; Training
AbstractThis document focuses on four main areas of research--training, placement, selection, and work success--in which information about teacher education can be categorized and discusses the relationships which exist between these categories. A review of recent research is integrated into the discussion, highlighting studies performed in these areas. Concluding remarks note that while the quality of research in teacher education has improved, more effective studies--such as long-term studies, selection studies based on stronger motivational indicators, and early screening studies of potential teachers--are needed to produce meaningful improvements in policies and practices in teacher education. (JCW)
AnmerkungenDivision of Teacher Education, 325-Education Building, Indiana University, Bloomington, Indiana 47401 (No price quoted)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: