Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAlfred, Richard L.
TitelMeaningful Research in the Community-Junior College.
Quelle(1974), (15 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Action Research; Community Colleges; Educational Research; Input Output Analysis; Minority Groups; Models; Postsecondary Education; Research Design; School Community Relationship; Social Influences; Speeches; Two Year Colleges
AbstractA research model to aid community college educators in taking a positive approach to affirmative action is proposed. The input-output model identifies appropriate data elements according to their status as influents on institutional performance in the area of affirmative action. The primary components are political variables (regulations of federal, state, and local agencies), demographic variables (features of the college and community), social psychological variables (features of the individuals in the college and community), and institutional variables (policies and procedures of the college). Each variable can be categorized into one of three classes--input factors, intervening factors, or output factors. Input factors represent the full range of political, demographic, social psychological, and institutional variables that shape college policy in the area of affirmative action. An "expected output" can be determined through analysis of the impact of these variables on institutional policy and procedures (intervening factors) that are used to regulate college performance in minority hiring. This output can be measured through a number of factors (output factors) that define the relationship between the college and the community in terms of prevailing demographic trends. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: