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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
This issue begins with a description by R. Ariew of a computer-assisted system for teaching French. Called Programmed Logic for Automated Teaching Operations (PLATO IV), the system is in use at the University of Illinois. The remainder of the issue is devoted mainly to the language laboratory and the cassette recorder. These articles deal with the following topics: (1) the purpose of the language laboratory (W. A. Bennett), (2) the case against conventional language labs (J. Allen), (3) reel-to-reel labs (L. E. Blomquist), (4) language lab use at the university level (H. Balcaen), (5) teacher training with respect to the language lab (A. Andersson), (6) the importance of integrating language laboratory programs into classroom activity (L. Schiffler), and (7) an English teaching method developed at the German Institute for Distance Teaching (H. Maier and B. Strecker). An extensive annotated bibliography of works dealing chiefly with the language laboratory is provided. Synopses of work in progress at some English universities, a calendar of professional meetings in 1974, and a list of newsletters received by "System" conclude the newsletter. (PM)
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Davies, Norman F.; Allen, John R.: System. A Newsletter for Educational Technology and Language Learning Systems. VOL. 2, No. 1. 1974.
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