Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFrankel, Edward
TitelStudent-Faculty Evaluation of a Three-Point Grading System in Graduate Education Courses.
Quelle(1974), (17 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAchievement Rating; College Faculty; Educational Programs; Grading; Graduate Students; Graduate Study; Higher Education; Pass Fail Grading; Research Projects; Student Attitudes; Teacher Attitudes
AbstractAn Honors-Pass-Fail (H-P-F) grading system was introduced experimentally to replace A-B-C-F grading in all graduate education courses. H-P-F was more effective than A-B-C-F grading in distinguishing between exceptional and average student achievement. The percentage of highest possible grades declined from 50 percent A's to about 25 percent H grades where it stabilized for 2 successive years. The new grading system was evaluated twice by graduate students and faculty. At the end of the first year, student approval was overwhelming, whereas the faculty was about equally divided among instructors who approved H-P-F and those who either disapproved or were uncertain. In the second year, student and faculty approval was slightly greater than in the first year. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: