Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGriffin, James Craig; und weitere
TitelThe Influence of Knowledge-of-Results with Mental Retardation on a Simple Vigilance Task.
Quelle, (10 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdolescents; Attention Span; Exceptional Child Research; Institutionalized Persons; Mental Retardation; Performance Factors; Responses; Young Adults
AbstractTwelve educable or trainable Ss, 14 to 22 years of age, who were institutionalized residents of a state school for the retarded, were examined in a simple vigilance test to determine effects of knowledge-of-results (KR) contingent upon correct responses. Each S in the KR group was instructed to press a switch upon seeing a light signal and to watch two lights. Also, each KR was told the pilot lamp would light if the response was quick enough. The appropriate behavior was demonstrated and the Ss were given time for practice. Findings significantly supported the hypothesis that performance of Ss who received KR would be superior to Ss who were without KR. (Author/MC)
AnmerkungenJames C. Griffin, Research and Training Center in Mental Retardation, Texas Tech University, P.O. Box 4510, Lubbock, Texas 79409
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: