Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHayes, Joan; Kheriaty, Larry
InstitutionWestern Washington Univ., Bellingham.
TitelThe Enhancement of Interactive Computing for CAI Users Through Development of a Multilingual Interpreter.
Quelle(1973), (6 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterComputer Assisted Instruction; Computer Programs; Computer Science; Higher Education; Machine Translation; Man Machine Systems; Program Descriptions; Programing; Programing Languages
AbstractThe Multilingual Interpreter (MI), a language processor capable of executing more than one language, is being used at Western Washington State College to enhance interactive computing for computer-assisted instructional (CAI) users. The MI's two major functions are, first, that of scanning and translating a source language into internal interpretive code, accomplished by programs called front-end processors, and, second, that of interpreting, or executing the internal code, accomplished by a program called the generalized interpreter. As a result, unsophisticated users are equipped with an easy-to-learn language whose power can continue to satisfy them as their needs increase in complexity. APL is also provided despite the fact that the available core is limited to 84k. (PB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: