Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenWilson, James W. (Hrsg.); Begle, Edward G. (Hrsg.)
InstitutionStanford Univ., CA. School Mathematics Study Group.
TitelNLSMA Reports, No. 22, Parts A, B, and C, Correlates of Mathematics Achievement: Cognitive Variables.
Quelle(1972), (1485 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAchievement; Cognitive Ability; Educational Research; Elementary School Mathematics; Evaluation; Longitudinal Studies; Mathematics Education; Psychological Characteristics; Secondary School Mathematics; Statistical Analysis; Textbook Evaluation; National Longitudinal Study of Mathematical Abilities?
AbstractThis is one of a series of reports on the National Longitudinal Study of Mathematical Abilities (NLSMA). Further, it is of the subseries that reports the data analyses for the possible correlates of mathematics achievement; this particular report contains the data on correlates classified as cognitive variables for students in grades 4 through 12. (NLSMA Reports Nos. 21 and 23-25 contain similar analyses for other variables and Report No. 26 has a summary of these five volumes.) Almost all of the three parts of the report consist of the descriptive statistics and the two-way analysis of variance for each classification variable by achievement variable pair, for each sex x textbook sample where significance was reached at the .05 level. No interpretation of the results is given. The report is intended to serve as a reference for further inquiry. For related documents, see ED 044 277 - ED 044 283, ED 044 310, ED 045 447, and SE 016 669 through SE 016 691. (LS)
AnmerkungenA. C. Vroman, Inc., 2085 East Foothill Blvd., Pasadena, California 91109 ($7.50)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: