Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRandolph, James B.
InstitutionDade County Public Schools, Miami, FL.
TitelBehind the Curtain, English, Drama: 5113.50.
Quelle(1972), (17 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcoustics; Administration; Clothing Design; Curriculum Guides; Dramatic Play; Dramatics; Lighting; Production Techniques; Secondary Education; Stages (Facilities); Teaching Guides; Theater Arts; Theaters
AbstractThis curriculum guide is intended for a course to provide high school students with a unified study of the production staff that makes a play possible: theatre management and set design, make-up, lights, and sound staff. The activities suggested in the course may be used as a laboratory and taught in correlation with the actual production of a play, or the emphasis may be on stagecraft. Specifically, the course content consists of a study of the director and his staff, including the set designer, costumer, lighting technician, make-up artist, property master, and others. In order for the student to understand the importance of the business department, a section of theatre management has been included. The guide includes numerous suggested teaching activities and a list of student and teacher resources, including textbooks, films, and filmstrips. (DI)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: