Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAltman, Robert A.
InstitutionEducational Testing Service, Princeton, NJ.
TitelReport on the Council of Graduate Schools-Graduate Record Examinations Board 1972-73 Survey of Graduate Enrollment, Part I.
Quelle(1973), (11 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEnrollment; Enrollment Trends; Graduate Students; Graduate Study; Graduate Surveys; Higher Education
AbstractA survey designed to elicit information concerning graduate school enrollment was issued in two parts in the early fall of 1972 and in January 1973. This document presents the results of the first part of the survey. Tables present the number of respondents with usable data to each question, the percentage that number represents of the total group or subgroup, the total number of students reported as being enrolled for fall 1971 and fall 1972, and the percentage of change in enrollment from 1971 to 1972. All data are presented by public, private and total. In addition, data are presented for institutions classified in terms of the highest degree awarded. Finally, data are summarized by size of the responding graduate school. Size categories used include 0-100 students, 101-500 students, 501-1000 students, 1,001-5,000 students, and over 5,000 students. (HS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: