Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAmmentorp, William; und weitere
InstitutionMinnesota Univ., St. Paul. Div. of Educational Administration.
TitelThe Dynamics of Instruction Systems: Feedback Control on Individually-Paced Instruction.
Quelle(1973), (25 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Computer Programs; Curriculum Development; Feedback; Individualized Instruction; Individualized Programs; Management Systems; Pacing; Reinforcement; Simulation; Systems Analysis; Systems Approach
AbstractFeedback management in an individually-paced instruction system can be mathematically analyzed by the use of computer simulation models. Because of the student "down time" or waiting time associated with individualized instruction situations, reinforcement activities have been reduced to less than ideal levels. By proper time management the student is insured of making at least average continuous progress through the curriculum while receiving an acceptable level of reinforcement through the successful completion of tasks. This theoretical study used DYNAMO II programing on an IBM 360 computer to run several simulation models. In each case the pacing variable was found to be of primary importance to the success of the overall instructional system. (MC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: