Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHickey, Mike
InstitutionIndiana Univ., Bloomington. School of Education.
TitelEvaluating Alternative Schools. Changing Schools, An Occasional Newsletter.
Quelle(1972), (9 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAccountability; Evaluation Criteria; Evaluation Needs; Experimental Programs; Experimental Schools; Formative Evaluation; Newsletters; Nontraditional Education; Program Evaluation
AbstractIdeas on the necessity for evaluating alternative programs and on developing evaluation programs are examined in this position paper. Many alternative schools, opposed to measurement of their program from a philosophical and defensive standpoint, view evaluation in a negative light because the purpose is not understood. However, evaluation can be an integral part of an ongoing formative evaluation process; establish credibility for an innovative program; identify workable educational strategies; and set the stage for student evaluation. Problems and issues in alternative education are varied. One of the problems mentioned is that the stereotype of a good evaluation is one where no negative information is brought forth -- whereas, in contrast, a good evaluation provides direction for program improvement. Another problem is that an inadequacy of evaluation instruments and evaluators exists. Other issues and problems relate to stringent demands, the role of behavioral objectives, and evaluation by external sources. In summary, evaluation needs to be an integral part of the planning process with the staff and the central administration establishing goals and objectives which can be evaluated. (SJM)
AnmerkungenEducational Alternatives Project, School of Education, Room 328, Indiana University, Bloomington, Indiana 47401 ($1.00)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: