Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFriesen, Edwin; und weitere
InstitutionWichita Unified School District 259, KS.
Titel1971-72 Report of Merit Pay Committee.
Quelle(1972), (6 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAccountability; Boards of Education; Evaluation Methods; Feasibility Studies; Merit Pay; Salary Wage Differentials; Teacher Effectiveness; Teacher Evaluation; Teacher Salaries
AbstractThis report describes the procedures followed and the recommendations made by a committee formed to study the possibility of initiating some type of merit pay plan in the Wichita, Kansas public school system. Although the committee made efforts to select school systems of 50,000-77,000 enrollments that had installed merit pay plans, they failed to find any such districts. The committee came to the conclusion that merit pay systems as they are currently conceived fail to improve teacher effectiveness. The study group decided that, until adequate techniques and relevant criteria for evaluating professional personnel are developed, there is little likelihood that any progress can be made toward increased accountability through the implementation of a merit pay plan. A related document is EA 004 748. (JF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: