Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAaron, Robert L.
TitelDesign Concepts for Contingency Management of Delinquent Adolescents.
Quelle(1971), (10 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Adolescents; Behavior Change; Delinquent Rehabilitation; Diagnostic Teaching; Positive Reinforcement; Reading Difficulty; Reading Interests; Rewards; Visual Perception
AbstractFeeling that the key problem in working with delinquent adolescents is to help them bring their antisocial behaviors under control and establish more socially acceptable behaviors, the author points out that an important step is to change the pupil' attitudes about reading, test-taking, schools, and teachers. Suggested methods of motivation are knowledge of test results, rewards, social praise, and recognition. Recommended are programs of reading paperback books with an emphasis on book reports, adult modeling of reading behavior for delinquent adolescents disabled in reading, diagnostic teaching directed in small steps and coordinated with a concrete token system, and programs teaching visual-perceptual strategy to improve word recognition skills. References are included. (AW)
AnmerkungenNational Reading Conference, Inc., Marquette University, 1217 W. Wisconsin Ave., Milwaukee, Wis. 53233
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: