Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionMetropolitan Toronto School Board (Ontario). Study of Educational Facilities.
TitelShort-term Accommodation and Relocatable Facilities.
Quelle(1970), (128 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterBuilding Design; Classroom Design; Construction Costs; Educational Environment; Enrollment; Facility Case Studies; Facility Requirements; Flexible Facilities; Mobile Classrooms; Prefabrication; Relocatable Facilities; School Construction; School Expansion; Canada (Toronto)
AbstractThis SEF study examines the entire problem of temporary space needs; evaluates present solutions such as portables, busing, and space rental; and makes recommendations for a system of relocatables. The proposed system, which could be used to handle all space needs of a nonpermanent nature, would provide facilities with an internal environment equivalent to that of the school building, with direct access to the school provided through an enclosed link cnnecting the relocatable to the main building. These facilities would be appropriate for use at the elementary, secondary, and post-secondary levels of education. A related document is EA 003 746. (Author/MLF)
AnmerkungenStudy of Educational Facilities, Metropolitan Toronto School Board, 155 College Street, Toronto 2B, Ontario (Canada) ($10.00 plus $1.00 shipping and handling)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: