Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTaylor, Ann
InstitutionHarvard Univ., Cambridge, MA. Graduate School of Education.
TitelGLURP-Generalized Language for Understanding and Responding to People. Information System for Vocational Decisions.
[Report No.: PR-29
Quelle(1970), (137 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCareer Choice; Career Guidance; Computer Assisted Instruction; Educational Technology; Information Systems; Man Machine Systems; Programing Languages; Programing Problems
AbstractGLURP (Generalized Language for Understanding and Responding to People) is a mid-point version of a script-writing computer language which had been intended by the developers of the Information System for Vocational Decisions (ISVD). Because ISVD aimed at allowing the student user to control the order and quantity of data flow (in an English language context) to the console certain requirements were demanded of the author language. This paper describes: (1) the current status of ISVD's author language (GLURP); (2) its adaptation to machines other than the RCA Spectra or IBM 360 on which it can presently be used; and (3) some system and language problems which were not solved due to insufficient time. Other computer languages used in constructing GLURP are discussed in the appendices. (TL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: