Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMeredith, Joseph C.; Ferguson, Douglas
InstitutionStanford Univ., CA. Libraries.; Indiana Univ., Bloomington. Research Center for Library and Information Science.
TitelStudent Feedback as a Tool in Computer-Assisted Instruction (CAI) Frame Development.
Quelle7 (1970) 2, S.221-302 (83 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterComputer Assisted Instruction; Feedback; Programed Instruction; Units of Study
AbstractIn order to measure the value of student feedback in contributing to the refinement of instructional frames in computer-assisted instruction (CAI), a stand-alone CAI frame was written around a question designed to elicit a wide variety of replies. Half of a real sample of fifty handwritten responses were submitted to the frame, with a match score of 96% and a sense score of 48%. After revision, the frame attained a match score of 100% and a sense score of 88%, on the other half of the test set. Conclusions drawn from the study were that (1) for an open question with a large number of legal answers and an adult, heterogeneous student set, a striking improvement in meaningful intercept can be obtained through close analysis of a modest number of live responses; and (2) as a corollary, the rate of improvement to be derived from close analysis beyond this modest number must decline quite rapidly. In the report of the study, selected-string-match CAI strategies and the mechanics of the CAI "macroframe" are discussed. Appendices contain supporting materials. (Author/MF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: