Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAnastasiow, Nicholas
TitelOral Language and Learning to Read.
Quelle(1970), (17 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Auditory Perception; Beginning Reading; Child Language; Cognitive Processes; Comprehension; Intellectual Development; Language Acquisition; Perceptual Development; Reading Processes
AbstractResearch findings concerned with the relationship between the child's oral language behavior and learning to read are described. A cognitive-biological approach to the child's perceptual system development is taken, and data are presented to support both the developmental point of view of language development and the point of view that the child reconstructs all sensory input. Two critical phases in learning to read are delineated: (1) the child's previous ability to comprehend and decode speech auditorily as a prerequisite to decoding print and (2) the child's understanding of the relationship of spoken speech to the written symbol system for speech. The point is made that oral language is important only in that it may reflect cognitive and perceptual mastery of language, but it is an insufficient and inaccurate predictor of many children's capacity to learn how to read. A bibliography is included. (CM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: