Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAllen, Dwight W.; Gorth, William P.
InstitutionMassachusetts Univ., Amherst. School of Education.
TitelThe Development of Randomized Achievement Monitoring, Second Annual Report.
Quelle(1968), (38 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; Behavioral Objectives; Course Evaluation; Course Objectives; Educational Strategies; Evaluation Criteria; Evaluation Methods; High Schools; Longitudinal Studies; Models; Program Development; Program Evaluation; Research Projects
AbstractThe current philosophical position of the project is reviewed and a variety of issues relevant to educational evaluation and achievement monitoring are enumerated. Various past attempts to model the variables of school learning are reviewed and those adopted for the Comprehensive Achievement Monitoring model are discussed. The student variables include verbal, reasoning, spatial, perceptual, and memory aptitudes in the general domain; and prior achievement, motivation, anxiety, sociological characteristics, and rate of learning in the task specific domain. Instructional variables are teacher, treatment characteristics, and time. Two important features of the program are (1) the emphasis placed on defining course objectives in a detailed manner, and (2) monitoring student achievement on these objectives longitudinally. The report also discusses the focus, resources, collection, organization, and analysis of data that will be used to evaluate the project. Finally, the favorable teacher and student reactions to the monitoring are discussed. (AE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: