Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenSlager, William R. (Hrsg.); Madsen, Betty M. (Hrsg.)
InstitutionUtah Univ., Salt Lake City.
TitelEnglish for American Indians: A Newsletter of the Office of Education Programs, Bureau of Indian Affairs, United States Department of the Interior.
Quelle(1970), (64 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAmerican Indians; Annotated Bibliographies; Anthologies; Beginning Reading; Bilingual Education; Cultural Context; English (Second Language); Instructional Materials; Navajo; Reading Instruction; Reading Materials; Reading Programs; Reference Materials; Second Language Learning; Teaching Methods; TENL; Textbook Evaluation; Writing (Composition)
AbstractThis Bureau of Indian Affairs publication focuses on the problems of beginning reading in English. Ralph Robinett's "The Teaching of English Reading to American Indian Children" discusses basic premises and approaches to reading for speakers of English as a second language or as a standard dialect. The "Information Exchange" describes projects and reports primarily concerned with the Navajo--a reading study, a reading survey, a kindergarten program, and an orthography conference. Reviewed also are articles by Roger Shuy, William Labov, and Ronald Wardhaugh, and an anthology edited by A. C. Aarons, B. Y. Gordon, and W. A. Stewart. The subjects reviewed cover reading materials, problems, and instruction, and linguistic-cultural differences in American education. The "Materials" section describes the Sullivan Programmed Readers, the Miami Linguistic Readers, the Alaskan Readers, and readers for Cherokee, Hopi, and Apache. See ED 026 629, ED 027 546, and ED 029 298 for the first three "English for American Indians" publications. (AMM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: