Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAllen, Doris V.
InstitutionWayne State Univ., Detroit, MI.
TitelModality Aspects of Mediation in Children with Normal and with Impaired Hearing Ability. Final Report.
Quelle(1969), (110 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAuditory Perception; Auditory Training; Cognitive Development; Cognitive Processes; Exceptional Child Research; Hearing Impairments; Learning; Mediation Theory; Nonverbal Learning; Paired Associate Learning; Responses; Retention (Psychology); Verbal Stimuli; Visual Learning; Visual Perception
AbstractThree experiments tested whether qualitative differences in processing of verbal materials result from congenital hearing impairment. Subjects were children with reading levels equivalent to grades 4 to 6. Experiment 1 used repeated measurements with two modes of response and two kinds of cues; experiment 2 used acoustic similarity to produce interference with learning; experiment 3 presented word triads for short term retention. Results on the first two indicated that normal hearing subjects employed implicit acoustic features of printed materials while hearing handicapped subjects encoded the material using visual aspects. Also, the effects of auditory training were apparent, with its lack noted in the performance of children with very mild losses from 0 to 25 decibels. (Author/JD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: