Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAlexander, J. Estill
InstitutionTennessee Univ., Knoxville.
TitelVocabulary Improvement Methods--College Level.
Quelle(1970), (7 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCollege Freshmen; Comparative Testing; Conventional Instruction; Program Effectiveness; Programed Instruction; Remedial Programs; Remedial Reading; Teaching Methods; Vocabulary Development
AbstractA comparison was made of the effectiveness of two direct methods of vocabulary instruction with college freshmen in compulsory remedial reading classes. The two methods tested were a programed approach, "EDL Word Clues," and a more conventional approach using the dictionary with lessons patterned after the format used by H. C. Hardwick in "Words Are Important." During the 10-week study two teachers, each teaching both methods, provided similar amounts of vocabulary instruction to both the experimental (N=44) and control (N=46) groups. Results showed no significant differences between the two methods in promoting vocabulary growth among the students with above-average, average, or below-average abstract intelligence. It was suggested that a teacher might wish to consider factors such as student interest and class morale in deciding which method to use. Tables and references are included. (NH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: