Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSussman, Leila A.
InstitutionTufts Univ., Medford, MA.
TitelElementary School Cultures of the Metropolis. Final Report.
Quelle(1968), (125 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; Case Studies; Classroom Observation Techniques; Elementary School Teachers; Elementary Schools; Individual Development; Metropolitan Areas; Participation; Reports; School Culture; Suburbs
AbstractThis is a preliminary report of two years participant observation in four elementary schools. The study began with the objective of trying to discern the characteristics differentiating the atmonspheres of elementary schools in the metropolis. Case studies are presented in order to arrive at hypotheses concerning what gives different schools their peculiar atmospheres, and what makes a difference for the academic achievement and personal development of the pupils. The first of the case studies on which the report is based was made in a suburb where school system was reputed to be among the best in the nation. During the second year, a school system in the central city was studied. The researchers' observations and detailed descriptions of the schools are presented. (Author/EK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: