Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHeitzman, Andrew J.
InstitutionState Univ. of New York, Geneseo. Coll. at Geneseo. Migrant Center.
TitelThe Effects of a Token Reinforcement System on the Reading and Arithmetic Skills Learnings of Migrant Primary School Pupils.
Quelle(1968), (11 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAnglo Americans; Arithmetic; Blacks; Educational Psychology; Learning; Migrant Children; Pretesting; Pretests Posttests; Primary Education; Reading Skills; Reinforcement; Responses; Rewards; Statistical Analysis; Summer Schools; New York
AbstractThe New York State Center for Migrant Studies conducted this 1968 study which investigated effects of token reinforcers on reading and arithmetic skills learnings of migrant primary school students during a 6-week summer school session. Students (Negro and Caucasian) received plastic tokens to reward skills learning responses. Tokens were traded for candy, toys, or sundries to provide supplementary reinforcement. Treatment groups (n=30) were compared with non-treatment groups (n=30) by means of a t-test using scores of the Wide Range Achievement Test. Pretest and posttest comparisons favored the treatment group at the .05 level. Four tables give data relative to the study. (AN)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: