Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMeade, William F.; Griffin, Lawrence M.
InstitutionHorseheads Central School District 1, NY.
TitelA Comparative Study of Student Achievement and Other Selected Student Characteristics in a Program of Individualized Instruction in Mathematics and in a Program of Traditional Instruction in Mathematics in Grades 1 - 6.
Quelle(1969), (156 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAchievement; Attitudes; Elementary School Mathematics; Experimental Programs; Individualized Instruction; Research
AbstractThis final report concludes a one-year study of the individually prescribed instruction (IPI) mathematics program as an instructional approach in grades 1-6. A comparison was made in one school district between traditional classes and those under the IPI program. Classes were matched by mean I.Q., previous mathematics achievement, and socio-economic status. The results showed that no significant difference occurred between the control and experimental groups in achievement, but a positive difference was found in teachers' and pupils' attitudes. (RS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: