Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKeogh, Barbara K.; Smith, Carol E.
TitelEarly Identification of Educationally High Potential and High Risk Children.
Quelle(1969), (14 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAbility Identification; Academic Achievement; Achievement Tests; Elementary School Students; High Achievement; Kindergarten Children; Low Achievement; Risk; Student Evaluation; Bender Gestalt Test
AbstractEarly identification of educationally high potential and high risk children was investigated by following the same 49 children from kindergarten entrance through grade five of a regular school program. Kindergarten predictive measures were the Bender Gestalt Test and teachers' evaluations; follow-up measures were yearly standard achievement test results. Analyses revealed consistently high and significant relationships between teachers' ratings and subsequent school achievement. Teachers were surprisingly accurate in early identification of both high risk and high potential children. The Bender-Gestalt Test was more accurate for identification of high potential than high risk children. Findings support the use of these measures for initial screening of children entering formal school programs. Specification of dimensions of teachers' evaluations may provide clues to understanding the complexities of school readiness. (KG)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: