Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHatch, Mary Jacqueline
InstitutionCambridge Conference on School Mathematics, Newton, MA.
Titel[Experimental Course in Elementary Number Theory, Cambridge Conference on School Mathematics Feasibility Study No. 35.]
Quelle(1969), (173 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAddition; Arithmetic; Division; Elementary School Mathematics; Instruction; Instructional Materials; Multiplication; Number Concepts; Subtraction
AbstractIn the winter of 1965, an experimental course in Elementary Number Theory was presented to a 6th grade class in the Hosmer School, Watertown, Massachusetts. Prior to the introduction of the present material, students had been exposed in class to such topics from the University of Illinois Arithmetic Project as lattices, number lines, frame equations, and linear affine transformations. The present materials are concerned with such mathematical concepts as (1) fundamental operations involving integers, (2) division of integers which included remainders, factorization, and the Sieve of Eratosthenes, and (3) number systems in bases 2, 7, 10, and 12. Teacher and student materials that were used for a period of 14 weeks are included. [Not available in hardcopy due to marginal legibility of original document.] (RP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: