Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRobbie, Roderick G.
TitelThe Application of the Systems Approach to School Building in Toronto.
Quelle(1969), (60 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBuilding Systems; Construction Needs; Construction (Process); Construction Programs; Educational Facilities Design; Facility Expansion; Facility Guidelines; Modular Building Design; School Buildings; School Construction; Systems Approach
AbstractA description is presented of the building system program developed by the Metropolitan Toronto School Board, Study of Educational Facilities. The organization of the project is discussed, and the rationale is presented for the selection of an open systems approach to the School Board's building needs. Detailed information is given regarding the SEF Building System's 10 sub-systems and to principal non-system items; a sub-system is an identifiable, complete, designed, physically integrated, dimensionally co-ordinated, installed series of parts, which function as a unit without prescribed performance limits. Specific requirements are presented regarding an overall time program for the project, program budget, bidding procedures, and quality control procedures. Consideration is also given to codes and standards, bids and bid evaluation, and individual project construction. (FS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: