Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionRochester State Junior Coll., Minn.
TitelA Study of Public Service Programs, College Level.
Quelle(1969), (118 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAviation Technology; Community Services; Curriculum Development; Fire Science Education; Journalism; Law Enforcement; Public Service; Social Workers; Teacher Aides; Two Year Colleges; Minnesota
AbstractThese curriculum studies were intended to determine the feasibility of new career programs in public service and aviation and to set priorities in improving or establishing them. The investigators visited administrators at selected institutions, employed consultants from many public and private agencies, and studied current literature. After study of objectives, manpower needs, costs, curriculum, staffing, and special problems, the participants in the study recommended: a police science program; a fire science program; the first phase of a teacher aide program; the postponement of a program for social work case aides; continuation of the current program in aviation with additions to the introductory and orientation courses, but not facilities for commercial pilot training; and an occupational journalism program with all transferable courses. Details are given for each step in the examination of all programs. (HH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: