Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenHaywood, H. Carl (Hrsg.)
InstitutionCouncil for Exceptional Children, Arlington, VA.
TitelBrain Damage in School Age Children.
Quelle(1968), (276 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAphasia; Case Records; Cerebral Dominance; Clinical Diagnosis; Epilepsy; Exceptional Child Education; Identification; Language Handicaps; Learning Disabilities; Minimal Brain Dysfunction; Motor Development; Neurological Impairments; Neurology; Perceptual Handicaps; Physiology; Psychological Testing; Seizures; Teaching Methods
AbstractThe product of a professional workshop, 10 papers discuss brain damage. An introduction to clinical neuropsychology is presented by H. Carl Haywood. A section on neurological foundations includes papers on the organization of the central nervous system by Jack T. Tapp and Lance L. Simpson, on epilepsy by Angela T. Folsom, and on organic language disorders in children by Kathryn Barth Horton. Aspects of psychological diagnosis considered are the use of psychological tests in diagnosis by Homer B. C. Reed, Jr., and screening children through the laboratory method by Luciano L'Abate. Approaches to treatment are included in a discussion of educators and minimal brain dysfunction by Lloyd M. Dunn, in a summary of the literature on behavior disorders in brain injured children by Gary M. Clark, and in a review of the theories and methods of Doman and Delacato by Charles W. McDonald. An annotated bibliography on anoxia by Harry Lewis is also included. (RJ)
AnmerkungenThe Council for Exceptional Children, NEA, 1201 Sixteenth Street, N.W., Washington, D.C. 20036 (HC $5.50 paper; $6.50 cloth).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: