Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTaylor, Stanford E.
InstitutionAmerican Educational Research Association, Washington, DC.; National Education Association, Washington, DC. Association of Classroom Teachers.
TitelListening. What Research Says to the Teacher, No. 29.
Quelle(1964), (36 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAudiolingual Skills; Auditory Perception; Auditory Training; Basic Skills; Communication Skills; Elementary Education; Hearing (Physiology); Listening; Listening Comprehension; Listening Skills; Skill Development; Teaching Guides; Teaching Methods
AbstractIn this pamphlet, the role of listening in children's learning experiences is described. Discussed are factors which influence hearing (sound reception and modification), listening (the process of becoming aware of sound sequences), and auding (the translation of speech sounds into meaning). A practical teaching program is suggested to improve children's listening ability through development of specific skills, such as paying attention, following directions, and listening to language sounds. It is suggested that improved listening will promote improvement in the other communication skills. (MS)
AnmerkungenNational Education Association, 1201 Sixteenth Street, N.W., Washington, D.C. 20036 ($0.25).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: