Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWeinswig, S. Edward; Freedman, Albert I.
InstitutionHartford Public Schools, CT.
TitelHICUT '68; Design for Development.
Quelle(1968), (27 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterClassification; College School Cooperation; Communication (Thought Transfer); Individualized Instruction; Prevocational Education; Program Descriptions; School Community Relationship; School Desegregation; Teacher Education; Team Teaching; Urban Education
AbstractThis report of the Hartford Intensive City-University Teacher Training Project (HICUT) is a projection of the 1968 program, based upon the 1967 program. Included are background information describing HICUT and its objective ("to recognize and meet the unique teaching needs of an urban community by employing the necessary supportive strength of a cooperating university"), a statement and reaffirmation of the six HICUT hypotheses, the seven recommendations evolving from 1967 HICUT and their implementations as planned for 1968, specifics related to the "multi-age grouping of children in a team teaching setting," emphases of HICUT (parental participation, relevant curriculum, and structure for educational improvement), a staff report, and recommendations made by the codirectors. (SG)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: