Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHarper, E. Harold; Steffe, Leslie P.
InstitutionWisconsin Univ., Madison. Research and Development Center for Cognitive Learning.
TitelThe Effects of Selected Experiences on the Ability of Kindergarten and First-Grade Children to Conserve Numerousness.
Quelle(1968), (52 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterArithmetic; Concept Formation; Elementary School Mathematics; Grade 1; Kindergarten; Number Concepts; Perception; Wisconsin
AbstractThis study was designed to test the effects of a sequence of 12 lessons on the ability of kindergarten and first-grade children to recognize and conserve numerousness. Two pretests were administered to the children in each grade level, the Lorge-Thorndike Intelligence Test (nonverbal) and a test of numerousness. One post-test, the test of numerousness, was administered to each grade level. The sequence of lessons involved the following concepts: (1) one-to-one correspondence, (2) perceptual rearrangement (3) as many as, (4) more than, (5) fewer than, (6) additions, and (7) subtractions. It was concluded that, for the kindergarten students, the lessons were uccessful in enhancing the children's ability to conserve numerousness. (RP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: