Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAPTE, MAHADEO L.
TitelLINGUISTIC METHODOLOGY AND THE TEACHING OF HINDI.
Quelle, (11 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterApplied Linguistics; Contrastive Linguistics; Cultural Influences; Grammar; Hindi; Interference (Language); Methods; Phonology; Second Language Learning; Syntax; Teaching Methods; Word Frequency
AbstractTHE IDEAL SITUATION IN THE TEACHING OF HINDI TO AMERICAN STUDENTS SHOULD BE SUCH THAT--(1) THE TEACHER OF HINDI IS AWARE OF ALL THE LIKELY PROBLEMS ENGLISH SPEAKERS MAY FACE IN LEARNING HINDI, (2) THE TEACHER HAS DEVISED WAYS OF OVERCOMING THESE PROBLEMS, (3) HE HAS A HINDI TEXT WHICH IS ORGANIZED AND BASED ON THE RESULTS OF A CONTRASTIVE ANALYSIS OF HINDI AND ENGLISH AND A FREQUENCY ANALYSIS OF HINDI, IS GRADED IN TERMS OF DEGREES OF COMPLEXITY STARTING FROM THE SIMPLE STRUCTURES AND GOING ON TO MORE DIFFICULT ONES, AND IS FULL OF RELEVANT CULTURAL CONTENTS. THE AUTHOR POINTS OUT SOME PHONOLOGICAL AND SYNTACTICAL PROBLEMS WHICH AMERICANS LEARNING HINDI HAVE TO OVERCOME. HE ALSO EMPHASIZES THE NEED FOR AWARENESS OF THE DIFFERENCES AND SIMILARITIES BETWEEN THE STUDENT'S OWN CULTURE AND THAT OF THE LANGUAGE WHICH HE IS LEARNING. (AMM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: