Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inANISFELD, MOSHE
TitelTHE CHILD'S KNOWLEDGE OF ENGLISH PLURALIZATION RULES.
Quelle, (6 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCognitive Processes; Consonants; Distinctive Features (Language); English; Kindergarten Children; Language Patterns; Language Research; Morphophonemics; Nouns; Phonemes; Plurals; Psycholinguistics; Psychological Testing; Reading; Reading Processes; Vowels
AbstractTHIS PAPER PRESENTS FIRST A SUMMARY OF RESEARCH INVESTIGATING THE EXTENT TO WHICH THE KINDERGARTEN CHILD HAS ABSTRACTED IMPLICIT REGULARITIES IN THE FORMATION OF PLURALS IN ENGLISH. PRODUCTION AND RECOGNITION TASKS WERE USED. THE CHILDREN MADE MORE ERRORS WITH SYLLABLES REQUIRING THE ADDITION OR DELETION OF THE /IZ/ ALLOMORPH THAN WITH SYLLABLES REQUIRING EITHER /S/ OR /Z/. (SEE RELATED DOCUMENT ED 011 653.) A DISCUSSION OF THE IMPLICATIONS OF THESE FINDINGS FOR READING FOLLOWS. THE AUTHOR SUGGESTS THAT (1) READING AND WRITING, ALTHOUGH THEY SHARE SOME COMMON PROCESSES, ARE NOT "THE SAME THING IN REVERSE," (2) THE OMNIPRESENCE OF THE TOTALITY OF LANGUAGE IS PERHAPS NOWHERE AS OBVIOUS AS IN READING, AND (3) READING IS A HIERARCHICAL PROCESS OF ELIMINATION OF UNCERTAINTY. THE READER SHOULD EXAMINE FIRST THE LETTERS RICHEST IN INFORMATION--THOSE CAPABLE OF ELIMINATING THE LARGEST NUMBER OF ALTERNATIVE HYPOTHESES--AND USE THE LOW INFORMATION LETTERS FOR DECIDING AMONG THE REMAINING ALTERNATIVES. CONSONANTS HAVE MORE REGULAR SOUND VALUES THAN VOWELS AND ARE THEREFORE MORE DEPENDABLE CLUES TO READING. (DO)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: