Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enALLEN, VERNON L.; BRAGG, BARRY W.
InstitutionWisconsin Univ., Madison. Research and Development Center for Cognitive Learning.
TitelEFFECT OF SOCIAL PRESSURE ON CONCEPT IDENTIFICATION.
[Report No.: BR-5-0252-TR-31; [Report No.: WRDCCL-TR-31
Quelle(1967), (14 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCognitive Processes; Concept Formation; Feedback; Learning Processes; Social Influences; Transfer of Training
AbstractABOUT 70 FEMALE UNIVERSITY STUDENTS PARTICIPATED IN THIS INVESTIGATION OF THE EFFECT OF SOCIAL PRESSURE ON CONCEPT IDENTIFICATION TASKS AND ITS TRANSFER EFFECT FROM ONE TASK TO ANOTHER. THE SUBJECTS WERE RANDOMLY ASSIGNED TO FIVE EXPERIMENTAL GROUPS -- (1) A CONTROL GROUP WITHOUT FEEDBACK, (2) A VERIDICAL GROUP WITH CORRECT FEEDBACK ON THE TWO TASKS REQUIRED, (3) A NONVERIDICAL GROUP WITH INCORRECT FEEDBACK ON BOTH TASKS, (4) A VERIDICAL-NONVERIDICAL GROUP WITH CORRECT FEEDBACK ON ONE TASK AND INCORRECT FEEDBACK ON THE OTHER, AND (5) A NONVERIDICAL-VERIDICAL GROUP WITH A REVERSE FEEDBACK SITUATION. SOCIAL PRESSURE TOOK THE FORM OF UNANIMOUS CORRECT OR INCORRECT FEEDBACK WHICH THE SUBJECTS BELIEVED WAS THE RESPONSES OF PEERS, BUT WHICH ACTUALLY WAS PRODUCED BY THE MANIPULATIONS OF A SPECIAL APPARATUS. RESULTS SHOWED THAT THE VERIDICAL GROUP FEEDBACK FACILITATED CONCEPT ACQUISITION, WHILE THE NONVERIDICAL GROUP FEEDBACK PRODUCED A NEGATIVE EFFECT. TRANSFER EFFECT BETWEEN THE TWO TASKS RESULTED IN A POORER PERFORMANCE ON THE SECOND TASK. (NS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: