Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLörz, Markus; Schindler, Steffen
TitelEducational expansion and effects on the transition to higher education.
Has the effect of background characteristics declined or just moved to the next stage?
QuelleAus: Hadjar, Andreas (Hrsg.); Becker, Rolf (Hrsg.): Expected and Unexpected Consequences of the Educational Expansion in Europe and USA. Theoretical approaches and empirical findings in comparative perspective. 1. Aufl. Bern u.a.: Haupt Verlag (2009) S. 97-109Verfügbarkeit 
ReihePrisma. Beiträge zur Erziehungswissenschaft aus historischer, psychologischer und soziologischer Perspektive. 12
BeigabenTabellen
ZusatzinformationForschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN3-258-07519-0; 978-3-258-07519-8
SchlagwörterSekundäranalyse; Bildungsexpansion; Soziale Ungleichheit; Sozialer Hintergrund; Deutschland; Soziale Ungleichheit; Hochschule; Bildungsexpansion; Hochschulbildung; Tertiärbereich; Sekundäranalyse; Sekundarstufe II; Übergang; Abitur; Hochschulbildung; Tertiärbereich; Hochschule; Deutschland
AbstractThe aim of this analysis is to describe the development of social inequalities, both at the level of upper secondary education and for the transition to tertiary education. Furthermore, the authors want to reveal the methodological problems in measuring such inequalities. While previous studies have been primarily concentrating on the obtaining of tertiary degrees, the authors focus on actual transitions to higher education, given eligibility. This has the advantage that [one is] closer to the components of social inequalities which are related to transition behavior. However, this approach does not reflect the social selection processes that occur within the tertiary system, represented in the number of students dropping out of university. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2011/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: