Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWildemeersch, Danny; Koulaouzides, George
TitelThe paradox of exclusion through inclusion. Interpreting inclusion from a critical pedagogical perspective.
QuelleIn: European journal for Research on the Education and Learning of Adults, 14 (2023) 3, S. 307-323Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2000-7426
DOI10.25656/01:28016 10.3384/rela.2000-7426.4525
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-280161
SchlagwörterIntegrative Pädagogik; Kritische Pädagogik; Erwachsenenbildung; Sonderpädagogik; Kritische Pädagogik; Inklusion; Erwachsenenbildung; Sonderpädagogik; Exklusion
AbstractIn our contribution we investigate firstly the general discussion on inclusion in education that had its origins in educational reform movements and in special needs education policies and practices. In line with this, we describe the growing interest in international organizations, resulting into varied attempts on national and local levels to create equal opportunities for all, with particular attention for students with special needs. We furthermore analyse how these concrete policies and practices of inclusive education often coalesced with deficit approaches, resulting into the above-mentioned paradox of exclusion through inclusion. In a next step, we explore how and why inclusive practices keep on reinforcing existing dependencies and possible ways out of the dilemma. In a final section we analyse how in adult education research literature, this paradox of exclusion through inclusion is dealt with and what answers are developed in this particular field of research. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European journal for Research on the Education and Learning of Adults" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: