Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enForcher-Mayr, Matthias; Mahlknecht, Sabine
TitelTeaching entrepreneurship through school gardens. Developing and implementing ideas for a sustainable future. Sprouting entrepreneurs teacher's manual. Grade 5-12.
revised version.
QuelleJohannesburg: Austrian Federal Ministry of Education, Science and Research (BMBWF) (2021), 134 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
ISBN978-0-620-96663-4
DOI10.25656/01:25313
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-253137
SchlagwörterSozialraum; Soziale Benachteiligung; Schule; Schulgarten; Standort; Unterricht; Sozialraum; Fachdidaktik; Ernährungserziehung; Entwicklungszusammenarbeit; Landwirtschaftlicher Unterricht; Informelles Lernen; Schule; Sekundarstufe I; Sekundarstufe II; Informelles Lernen; Unterricht; Fachdidaktik; Schulgarten; Standort; Ernährungserziehung; Bildung für nachhaltige Entwicklung; Entwicklungszusammenarbeit; Nachhaltige Entwicklung; Sozioökonomische Bildung; Wirtschaftskunde; Landwirtschaftlicher Unterricht; Südafrika (Staat)
AbstractThe teaching manual defines entrepreneurship education as the ability to develop and implement ideas, that have value for others based on societal challenges or opportunities. The concept was developed for rural South African schools and uses school gardens ('entrepreneurship learning gardens') as a medium of learning and instruction. Starting from the perspective of the garden, learners inquire and develop ideas. Based on Sen's capability approach challenges and opportunities are defined as 'unfreedoms'. The aim of entrepreneurial value creation is the expansion of human freedoms. The manual offers learning projects ('challenges') for primary and secondary schools as well as vocational schools. Additional learning outcomes focus on healthy nutrition and food security, gardening as a vocational skill as well as personal development. (Authors).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: