Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchwendowius, Dorothee; Terstegen, Saskia
TitelTeachers' constructions of students' transnational biographies.
Analyses in German and US schools.
QuelleAus: Heidrich, Lydia (Hrsg.); Karakasoglu, Yasemin (Hrsg.); Mecheril, Paul (Hrsg.); Shure, Saphira (Hrsg.): Regimes of belonging - schools - migrations. Teaching in (trans)national constellations. 1. Auflage. Wiesbaden: Springer VS (2021) S. 307-323
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-658-29188-4; 978-3-658-29189-1
DOI10.1007/978-3-658-29189-1_19
SchlagwörterWissen; Vergleichende Erziehungswissenschaft; Qualitative Analyse; Deutschland; Flucht; Lehrer; Schüler; Schule; Wissen; USA; Qualitative Analyse; Vergleichende Erziehungswissenschaft; Professionalität; Schule; Schulkultur; Transnationale Kultur; Lehrer; Schüler; Flucht; Migrationshintergrund; Migrationshintergrund; Professionalität; Deutschland; USA
AbstractThis article explores how teachers in German and US public schools relate to students' educational paths and experiences in the context of transnational migration. The analysis is based on focus groups held in two schools. Selected sequences were analyzed comparatively with the aid of interpretative methods. The focus groups firstly reveal different types of knowledge and notions of normality teachers draw on when relating to their students' lives, as well as heterogeneous professional self-positionings. These differences can be linked to local school cultures, professional knowledge repertoires and institutional hierarchies, as well as distinct traditions of anti-discrimination in Germany and the US. Secondly, the analysis highlights overlapping paradoxes of pedagogical professionalism resulting from the tension between students' transnational biographies and nation-state-oriented school systems. (Verlag).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: